Ik heb de zon geboren zien worden.....


Ik heb de zon geboren zien worden
Ergens onverwachts
een schouwspel
wat mijn ogen streelde

De geboorte van het licht
wat daar onverwachts
in mijn ogen weerkaatste
Het licht
wat op zoek was naar zichzelf
Op zoek naar zijn plek
Net als ik in het verhaal

Ik heb gelopen
onder de tranen van de hemel
Onder de tranen
die het leven geven
voor zij die genageld zijn
aan de grond

Ik heb die zegeningen gevoeld
in elke traan
één voor één

Druppels die me troffen
op weg naar mijn plek
Die me troffen
in het verhaal onbekend
geschreven door anderen

Ik heb gedanst met de wind
onderweg naar mijn plek

Heb zijn zucht van verlichting gevoeld
Suizend
al strelend door mijn haren
als maar op weg
naar locatie onbekend

Waar ik ook ga
of waar ik ook vallen zal
Het is eigenlijk irrelevant

Ik heb de zon geboren zien worden
Is dat alleen al
niet reden genoeg
om vredig te kunnen sterven

Rustend in vrede

Ik heb geleefd
ongeacht het verhaal……….

© Teyfik Cosgun

Image : Vladimir Kush


Reacties

Populaire posts