De liefde die ik draag.....


De liefde die ik ken
kent weinig vormen

Heb de vele gezichten die hij draagt
nooit gekend

De liefde
in mijn wereld
blonk vooral uit
in zijn afwezigheid

Het bestond
op een afstand

Het bestond
als iets wat ik niet kende

Iets wat ik verlangde
maar ik herkende zijn kleuren niet

Het was iets
wat ik soms op afstand zag

Iets
wat van anderen was

Alsof ik daar voor even kon zien
wat ik zelf niet had

Alsof
mijn verlangen
voor even
vleesgeworden was

Daar voor mijn ogen
als schouwspel

Voorstellingen 
in vele vormen
slechts op basis van een glimp

De vele fantasieën
 De sprookjes
met vele vragen

Vragen
die beginnen
met een wat als

Hoe kan je geven
wat je zelf niet had

Geworteld
in het verlangen
ik zag de bloemen niet

Zag de kleuren niet
die de liefde draagt

Ik

Ik leefde slechts
het verlangen

Herken slechts de kleur 
die het verlangen draagt…..


© Teyfik Cosgun

Image : Desire. A Limited Edition Fine Art Photograph by Peter Lik. – LIK ...


Reacties

Populaire posts