Ik kleur mijn eigen regenboog.....


Soms vallen de donkerste wolken
op me neer

Lijkt het net
alsof het hopeloosheid regent

Voelt het aan
alsof ik mijn plek niet vinden kan

Geen plek vinden kan
om tegen het vallende verdriet
te schuilen

Ik herken die dagen
in de herfst van mijn leven

Het zijn dagen
die ik eerder heb gezien
Dagen die jaren kunnen duren

Herken ze aan de kleuren
die zijn wolken dragen

Herken ze
aan die gif zwarte regen
die niet stillen wil

Die bitterheid
die uit de hemel valt

Een bitterheid
die je bijna proeven kan

Alsof die zwarte tranen die vallen
opzoek zijn naar mij

Het zijn dagen die me vertellen
dat ik het leven zelf niet waard ben

Het fluisteren van zijn wind
die zegt
dat elke adem die ik neem
er één te veel is

Ik
dat wat ik neem
niet waardig ben

Iets neem
wat ik eigenlijk niet verdien

Dagen die bevestigen
dat ik niks goeds doen kan

Niets van waarde breng
voor mijn eigen omgeving

Dagen
die zo overtuigend regenen
dat ik zelfs geloof
dat ik geen waarde meer heb
voor mezelf

Het gevoel
dat ik geen vreugde meer geef
daar waar ik kom

Zelfs geen vreugde meer geef
aan mezelf

Ben in die dagen
mijn eigen ballast

Een stukje ongeluk
wat opgescheept zit met zichzelf

Opgescheept met mezelf
in een regen die niet stillen wil

Ben zelf het ongeluk
wat ik in die regen tref

Daar badend
in die zwarte tranen
op zoek naar zichzelf

Ik hoef het ongeluk wat dat betreft
niet ver te zoeken

Het staart me aan
als ik in de spiegel kijk 

Het evenbeeld
van mijn ongeluk leeft daar
in die donkere dagen


Maar dan slaak ik een zucht

Hef ik mijn gezicht
richting die huilende hemel

Probeer ik weer te beseffen
dat ik het zelf ben
die mijn wolken kleurt

Ik morgen weer
andere kleuren kiezen kan

Andere kleuren
om het leven zelf
opnieuw te kleuren

Ik morgen weer
van waarde kan zijn als ik weer besef
dat ik mijn geluk zelf draag

Het geluk draag
die alleen ik herkennen kan

Die meegaat
daar waar ik ga
Zelfs in die regen


Het besef
dat het geluk zelf
toch ergens in me leeft
Al is het voor even zoek
in die gif zwarte regen

Het is een teken van hoop
te midden van al het verdriet
wat ik zelf heb gekleurd

Het geluk zelfs te vinden is
in die bittere regen

Het vraagt slechts
een andere manier van kijken 
Het vraagt andere kleuren

Dat als ik na het kleuren
goed kijken zou
zelfs in die regen
mijn regenboog vinden kan

Die regenboog
die mij weer vertelt
dat ook ik
er mag zijn……..

© Teyfik Cosgun

Image : Rainbow Rain by JadedSphnix on DeviantArt


Reacties

Populaire posts