Mijn eigen keuzes........


De vele fouten
Ik heb ze één voor één
zelf mogen maken

Het was ik
die de keuzes maakte
Die aan het roer stond
van zijn eigen schip

Die uiteindelijk
hun prijs betaalde
Die de prijs betaalde
van elk gemaakte fout

Door het vallen en opstaan
vond ik uiteindelijk
mijn eigen weg

Soms
op gebaande wegen
Soms verdwaald
op een onverharde weg

De vele verkeerde wegen
Het was ik
die ze bereden heeft

Het heeft lang geduurd
voordat ik varen kon
op mijn eigen zee

Voordat
ik mijn eigen weg kon vinden
Het spel kon spelen
die het leven speelt

Ik sta uiteindelijk daar
waar ik mezelf heb bracht

Ik sta daar
bij de uitkomst
van mijn eigen rekensom

Ben niets meer
dan de gemene deler
van mijn eigen fouten

Ben die rode lijn
op mijn eigen balans

Maar ondanks alles
is er geen spijt

Heb geen spijt
van al mijn gemaakte keuzes
Geen spijt
van mijn eigen fouten

Ben tevreden
met de uitkomst
van mijn eigen rekensom

Met al die pieken en dalen
Met die vele stormen
die leefden op mijn eigen zee

Het bracht me daar
waar ik nu vaar
In de stiltes
van mijn eigen zee

De vele liefdes
die zijn geleefd
Ze waren er allemaal
met hun eigen redenen

Die vele krassen op mijn ziel
De krassen die het ik maken
Mij een gezicht geven
op die onbevaren zee

Moest mijn hart
keer op keer breken
voordat hij openen kon

Moest in de ogen
van anderen kijken
om te weten wie ik was

Zo ook het gemis
Het verlies in het leven
Het gaf alles zijn waarde

Uiteindelijk
blijft alles leven

Sterft niets
zolang je het zelf dragen kan

Niets in ons vergaat
behalve het leven zelf

Het leven
wat uiteindelijk alles neemt
Alles
behalve die herinneringen
Die blijven van ons
Van ons alleen

Die vele fouten
De verboden vruchten
Het huilend vallen
Het herboren opstaan
Het was er allemaal

Het was er allemaal
voor een reden

De vele verhalen
in het verhaal
wat ik zelf heb gemaakt

Het verhaal
Getekend door het leven…….

© Teyfik Cosgun

Image : Aikido: The Sword of Life and Death | AIKIDO-NO-SEKAI



Reacties

Populaire posts