Je moet de zon geboren zien worden......


Je moet geleefd hebben om de zon geboren te zien worden, maar ook geleefd hebben om hem te zien sterven.

Je moet een zon zien ondergaan om te kunnen zeggen dat je hebt geleefd, om te kunnen zeggen dat je hebt bestaan.

We bestaan maar zijn verdwaald, hebben allemaal een zon en onze eigen maan. Hebben een horizon die ver rijkt maar zoeken eigenlijk onszelf in het bestaan.

Ik ben verdwaald maar heb bestaan, ook al was ik niet meer dan een vraag voor mezelf. Ik heb in ieder geval de antwoorden geleefd die ik niet was.

Ik weet wie ik niet ben, ben nog altijd onderweg. Op weg naar wie ik zijn kan. Wie ik zou kunnen zijn in de zucht aan de tijd wat me gegeven is.

Wie weet vindt ik mezelf ooit onderweg. Loop ik mezelf tegen het lijf onder die horizon. Treft de zon zijn eigen maan voor even daar. Kijkt hij zichzelf in de ogen, ziet hij dat hij heeft bestaan.

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts