Je had vele mooie kleuren.........


Je betekende veel voor mij, had vele kleuren met een ieder zijn eigen betekenis.
Soms een open boek, soms een mysterie, iets wat je lezen wilt, soms ontcijferen moet.

Zo was je soms het avondrood.
Was jij het gevecht tussen een vallende dag en een avond wat opstond.
Was jij het avondrood waarin een zon strijdend ten onderging, een schouwspel waar ik uren van genieten kon.

Soms dan was je weer helderblauw, zo blauw als de hemel op een heldere zomerse dag.
Een dag zo helder dat er geen geheimen leven kunnen, voor even is alles helder, begrijp je het leven als nooit tevoren.
Voel je een rust die je niet kende, die je niet eerder gevoeld hebt, een rust die alleen zij je geven kan.
Voel je voor het eerst het vrede hebben met jezelf.

Dan weer was je prachtig zachtgroen van kleur, zo vers als het nieuwe leven zelf wat in de lente komt.
Net een explosie van al het groen wat leven wil, zo eerlijk en puur, soms misschien zelfs een beetje naïef, maar o zo mooi, zo onvoorwaardelijk en aandoenlijk dat als ik eraan terugdenk mijn hart smelt.
Die pure drang van liefde om te leven, dat was jij.

Zo had je nog vele kleuren, met een ieder zijn eigen verhaal.
Is het denken aan jou altijd mooi,
net een regenboog waarin ik verdwijnen kan.
Daar één van je kleuren kiezen kan om voor even in te leven……….

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts