Het ik is meer dan mijn woorden.......


Het ik is meer dan de woorden
die mijn geest ontvallen.

Woorden,
ze zijn niets meer
dan het murmelen van mijn eigen zee.

Net golven van emoties
op zoek naar een kust.
Hopend,
daar de woorden te vinden
die ze niet vinden konden
op zee.

Golven die delen willen
wat ze geleefd hebben.
Een kust zoeken
die zijn murmelen begrijpt.

Woorden,
ze betekenen niets meer
dan wat een ander er van maakt.

Ze betekenen niets meer
dan dat wat die kust al kent.

Kan slechts vertellen
wat die kust verstaat
maar kan niet uitleggen
wat hij niet begrijpt.

Niemand begrijpt
het murmelen van mijn eigen zee.
Niemand behalve ik
is daar ooit geweest.
Niemand behalve ik
die daar ooit verdronken is.

Hoe kan ik die kust 
over het verdrinken vertellen
als hij op het droge leeft………

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts