Eigenlijk was jij alles.......


Eigenlijk was jij alles
wat het leven mooi maakte

Was jij die vreugde
die het leven
zichzelf beloofde

Zo fris
als het blauw op zee
Een lust
voor mijn ogen

De enige plek
waar ze verdrinken konden
Dat was jij

Jij was die mooie
lente morgen
Het dauw
waar al het groen op leeft

Was de hoop
voor het leven zelf
Die lente
waar het leven zelf
zijn oorsprong vond

Je was die morgen
die het leven zichzelf beloofde

Was het wakker worden
uit mijn winterslaap
De zin
in het leven zelf
Die drang
om lief te hebben
Dat was jij voor mij

Jij was het leven
onder een zon
Was de maan
die mij in de nachten toedekte

Het was jij
die mijn leven mooi maakte

Was de reden
waarom mijn wereld draaide

Het werd pas duidelijk
toen je er niet meer was

Toen de tijd
daar besloot
te stoppen met lopen

Met je gaan
die eenzaamheid
zijn weg weer terugvond 

Terug naar mij

Daar waar het verhaal
en die eenzaamheid
allemaal begon

Het leven
zonder jou……….

© Teyfik Cosgun

Image : Painting By Leslie Allen


Reacties

Populaire posts