Blijf nog even klein bij mij......


Kon ik je maar behoeden
tegen het opgroeien
Je wat langer daar houden
Daar waar alles kan

Blijf nog even klein mijn kind
De wereld
die wacht wel

De wereld
wat mijn onschuld ergens nam
Iets wat nog altijd glinstert
in die kleine oogjes van jou

Ondanks alles
is het een mooie wereld mijn kind

Een wereld
waarin je vaak zult vallen
Nog vaker zal moeten opstaan

Een wereld
waarin dat wat je gehoopt had
niet altijd komt

De vele beloftes
die de liefdes je zullen maken
Uiteindelijk niets meer bleken te zijn
dan een kennismaking met bedrog

Maar vergeet niet mijn kind
Het leven is mooi

Weet dat geen pijn
eeuwig duren zal
Dat door elk verlies
de ruimte ontstaat
voor een nieuw begin

Er altijd weer
een nieuwe zon geboren zal worden
ook al zag je er één die stierf

Blijf altijd hoop houden mijn kind
Hoop op een betere morgen
die zeker komt

Maar blijf voorlopig
nog voor even klein
klein hier bij mij

Laat me nog even leven
in je kleine oogjes
Daar waar alles
nog altijd kan……

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts