Jullie geur leeft nog hier bij mij......


Vertel me niet
dat ze er niet meer zijn

Er niet meer zijn
terwijl hun geur
hier nog leeft
bij mij

Alsof ze elk moment
nog binnen kunnen vallen

Binnen vallen
zoals ze altijd deden
Vol vreugde
Vol leven

Ik gaf jullie een kus
Een knuffel
Nog wat te eten mee

Een kus en een knuffel
zoals ik altijd deed
op een zonnige dag

Maar ik vergat deze ene keer
Om nog één keer goed
in jullie oogjes te kijken

Oogjes waarvan ik dacht
ze straks weer te zien

Oogjes waarin het beste
van mezelf leefde
Waar hoop zelf leefde
als ik het zocht

Met de wind mee
in een bakfiets
vol vreugde
Ik gaf jullie mee

Zag jullie gaan
terwijl jullie haren
nog in die wind
naar me zwaaiden

Jullie haren
die naar me zwaaiden
terwijl jullie gingen
met die wind

Jullie het zwaaien zelf
niet eens door hadden

Jullie die naar me zwaaiden
vanuit die bakfiets
Maar ik niet beseffen kon
dat jullie afscheid namen

Niet meer zouden terugkeren

Ik heb slechts nog jullie geur
De geur van hoop wat hier
nog voor even leeft bij mij

Hoop wat zelf
nooit meer terugkeren zal

Jullie wachten nu op mij
Op een plek
aan de andere kant

Wachten daar
zoals ik hier wacht op jullie

Wachten op een plek
waar ook ik
ooit naar toe zal gaan

Weer in jullie oogjes
kijken kan
Jullie geur weer
tot me nemen kan

Jullie geur
die nog voor even hier leeft

Hier bij mij……..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts