Je vraagt me of draken bestaan.....


Je vraagt
terwijl ik je haren
zachtjes streel

Vraagt me daar
of die draken
die je zo vaak ziet
ook echt bestaan

Je vraagt me daar
liggend op mijn knie
Of het niet slechts
een slechte droom was

Slechts een fantasie

Iets voor even zag
wat eigenlijk
in werkelijkheid
niet bestaat

Je kijkt me aan
met die levende vraag
die in je ogen leeft

Kijkt me aan
zoals alleen jij dat kunt
Ogen vol glinsteringen
die tot me spreken

Hoopt daar
een antwoord te krijgen
die je voor even
bevrijden kan

Ik kijk je aan
Denk rustig na
Spreek vervolgens
zachtjes tot je

Deel mijn woorden
met je vragende blik

Spreek daar
al fluisterend 
dat de draken
die je ziet
werkelijk bestaan

Maar die draken
slechts bestaan
zodat jij ze kunt verslaan

Je kijkt me aan
Glimlacht zachtjes

Terwijl je rustig
in slaap valt
op mijn knie

Voor even
van de rust geniet

Voor even
geen draken
meer ziet….

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts