Elke zon heeft zijn schaduw........


Ik wist pas
dat het licht bestond
toen ik verdwaald was
in de duisternis

Ik niet meer zien kon
wat kort daarvoor nog
vanzelfsprekend was

Verdwaald
op mijn eigen pad

Het pad waarop
ik pas leerde liefhebben
nadat ik verlaten was

Moest eerst
de liefde verliezen
Voordat ik wist
dat ik liefde had

Zo leerde
ik het gemis kennen
maar ook het vergeten

Leerde zo het leven
Het leven
met eelt op mijn ziel

Leerde noodgedwongen
om punten te zetten
en het verder gaan

Leefde met angsten
die in hun beloften faalden

Angsten
die verdwenen
omdat
hun houdbaarheidsdatum
verstreken

Niet zozeer
omdat ik ze
overwonnen had

Zo hobbel ik al tijden
door het leven

Weet ik
dat alles wat komt
een keerzijde heeft

Dat elke zon
zijn schaduw heeft…….


© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts