Een strijd met de nacht.....


Ik lever een strijd
met de nacht
waarin ik leef

Een strijd
waarin we samen vechten
Vechten
voor één hoofdprijs

Een prijs voor hij
die het meest duister is
Ik of die nacht

Wie is het meest duister
Wie van ons twee
Hij of ik

Ik of die nacht
die zachtjes lacht

De nacht
die in stilte lacht
Lacht in het diepst
van zijn eigen geheim

Mij ergens
in zijn schaduw
laat leven met de vraag

De vraag
wie van ons twee
als schaduw leeft

Leeft
als de schaduw
van de ander

Wie is de schaduw
ik of die nacht

Een nacht die lacht
Niet omkijkt
Geen antwoord geeft

Niet omkijkt
naar een verdwaalde geest
Die ergens
in zijn schaduw
met vele vragen leeft

Een geest
die in zichzelf lacht
Ergens verdwaald
in de schaduw van de nacht

Ongehoord
de vragen stelt

Vragen
die onbeantwoord sterven
in de stilte
van die nacht……..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts