Een figurant in andermans droom......


Misschien
ben ik niets meer
dan een figurant
in iemand anders droom

Wie weet
zelfs onderdeel
van een nachtmerrie
Niet eens
een mooie droom

Kreeg ik het leven
slechts om kleur te geven
op iemand anders pad

Misschien het licht 
of toch een schaduw ben
Ergens verdwaald wacht
op het pad van een ander

Iets wat je nadert
maar weer passeert
Met de tijd vergeet
dat ik leefde
op je pad

Slechts een fase
waarin ik voor even
het leven kreeg
in een ander
zijn verhaal

Wie weet
was ik een deugd
of toch een les
die één van de fases vroeg
op andermans weg

Mezelf eigenlijk
voor niets
aan het zoeken ben

In mezelf
het antwoord zoek
wat eigenlijk
in een ander leeft

Iemand anders
de reden was
dat ik het leven kreeg

Ik eigenlijk
niets meer ben
dan een figurant

Een figurant
in iemand anders zijn droom
Of misschien toch
één van de kleuren ben
in een droom
wat een nachtmerrie werd

Een nachtmerrie
van een ander de reden was
dat ik besta …….

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts