We zoeken buiten wat binnen ons leeft...


We zoeken buiten
wat binnen ons leeft

Zwerven door straten
altijd maar op zoek
naar een stukje herkenning

Zoeken daarbuiten de stukjes
van het spiegelbeeld
het gezicht
wat in ons leeft

Iets of iemand
die ons vertellen kan
wie we zijn

Soms herkende ik mezelf
in een madeliefje

Wat zich vastklampte
aan het leven zelf
Ergens verdwaald
tussen twee klinkers leefde

Of zag ik mezelf
als zwerver liggen

Eén
die in zichzelf gekeerd praat
blind voor het publiek
wat voorbijraast
In die winkelstraat

Spreekt en lacht
terwijl hij daar ligt
Alsof de kudde
die voorbij raast niet bestaat

Maar dan weer
op een ander moment
Was ik de held van de dag

Als ik weer eens
vol spanning las
over een heldendaad
Ergens in een krant

Soms de lafaard
soms de held

Soms het licht
dan weer
de duisternis zelve

Ik zoek een gezicht
maar heb er vele blijkt

Wie weet bepaal jij
het gezicht wat ik draag

Ben ik het spiegelbeeld
die de ander zoekt
Ben ik het antwoord
op andermans vraag

Dat
terwijl ik mezelf zoek……

© Teyfik Cosgun



Reacties

Populaire posts