Ik zie je onrust wat spreken wil....


Ik zie je peinzen
Het is zichtbaar
De onrust
wat leeft in je lijf
Onrust
wat spreken wil

Boekdelen
Die niet verschuilen kunnen
Niet passen
onder de lach
die je verkoopt

Zoete broodjes
de aanbieding
voor een buitenwacht

Hier lacht
Maar gevangen leeft
in het verleden
Op splitsingen
van vele wegen

Steeds maar diezelfde vragen
Wat als ik hier links
daar rechts was gegaan
Was het lot
dan anders geweest

Een onrust in je lijf
Door een realiteit
die het niet accepteren kan

Een optelsom
waarvan de uitkomst
onaanvaardbaar is
Niet acceptabel is

Ik zie je peinzen
Malen over iets
wat een zegening heet
in mijn wereld

Je onrust leeft
Ik weet
Maar wil
dat ook jij het weet

Weet
dat een wereld
daar niet sterft

Slechts een beetje eelt
Meer niet
Wat meer eelt op je ziel
als afscheidsgeschenk

Daar
waar een wereld sterft
wordt een nieuwe
wereld geboren

Een wereld
die een illusie armer is
een ervaring rijker

Weer uitkijken zal
Op hoop
wat ergens morgen
weer leven zal

Ik kan het weten
Heb vele werelden
zien sterven

Ga onderhand
met meer eelt
dan ziel door het leven

Maar hoop nog steeds
op een mooiere morgen…..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts