Ik kleur de wereld....


Ik zie de wereld
niet zoals die is
Ik zie de wereld
zoals ik zelf ben

Kleur de wereld slechts
met de kleuren die ik heb
De kleuren die ik ken

De schoonheid die ik zie
leeft in mij
In het het diepste
van mijn ziel
Niet op de plek
waar mijn ogen rusten

In dat wat ik zie
de schoonheid herken
De schoonheid wat leeft
in mij

Dat wat me angstig maakt
leeft niet onder een bed
of achter een deur
Ook niet
verscholen in één
van de vele schaduwen

Angst leeft
in de vele kamers
die ergens zweven
verdwaald
in mijn hoofd

Angst bestaat niet buiten ons
Bestaat niet
in een wereld zonder ons

Angst leeft slechts daar
daar in ons

Daar
waar demonen
geboren worden
maar ook gedood

Daar
waar ik mijn eigen wereld maak

Daar
kleur ik die wereld lelijk
of misschien toch mooi

Daar in mijn hoofd
waar ik de kleuren verdeel
De wereld kleuren geef
Alleen kleuren kan
met de kleuren die ik ken

De wereld inkleur
zoals ik ben
Maar niet
zoals die is……

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts