Een viool spreekt tot mijn hart....


Een viool
huilt ergens verdwaald
Huilt niet al te ver
Maar ook niet te dichtbij

Ik hoor hem huilen
Huilen in een lied
ergens verdwaald
in de nacht

Een lied
Waarin hij zelfs
de zanger overstemd

De zanger
die hij eigenlijk dient
Dient in dat lied

Ik hoor de woorden niet
Geen gezang
Maar wel dat gehuil

Het gehuil
van die viool
Die viool
die vanaf een afstand
mijn snaren bespeelt

Vanuit een afstand
tot mij spreekt

Spreekt in de nacht
vanuit een schaduw

Spreekt
Rechtstreeks
tot mijn hart

Spreekt
Over dat
wat daar leeft
Maar het hart verzwijgt

Eigenlijk vergeten wil
maar niet vergeten kan

Met zijn gehuil daar
tot het hart spreekt
Spreekt
in zijn eigen taal
opdat hij niet vergeten zal

Niet vergeten zal
waarover die viool spreekt

Al huilend spreekt
Ergens verdwaald
Op een veilige afstand

Spreekt
in de nacht
Onverwachts

Een gehuil
die de stilte breekt
De snaren bespeelt
die zwijgen in mijn hart……

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts