Niemands belofte.....


Ik ben niemands belofte
niet de morgen
op wie iemand wacht

Ik ben niet de droom
waarvan gehoopt wordt
dat die komt

Een droom
die gezocht wordt
als het leven
te zwaar wordt

Velen zoeken
maar niemand zoekt
of
vraagt naar mij

Ik ben niemands zoon meer
geen kind
voor wie gehoopt wordt
dat er een betere morgen komt

Het is
zoals het is

Ik was
een hangende hand
die niet gegrepen werd

Geen hand
hield me vast

De handen die ik zag
zwaaiden slechts

Zwaaiden
op weg naar een morgen
waarin ik niet meer bestond

Onbegrepen
sprak niet de taal
die het leven van mij wou

Gekomen
om niet begrepen te worden

Een loze belofte
één
waarop niemand
wacht

Was dat dan het lot
wat het leven me gaf

Of komt er
toch nog een morgen

Eén
Die op mij wacht

Mijn handen grijpt
mijn ogen streelt

Die vraagt
waar was je toch
al die tijd

Het geluk ziet
het geluk in mij

Iets
wat ik zelf
al tijden
niet meer zie
maar wie weet
ziet die morgen mij…..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts