Ik laat het roer los op zee....


Ik laat het roer los
lift mee op een stroom
die van haven tot haven trekt
op de zee vol herinneringen
een zachte zee
die het verleden overziet

Ik vaar in rust
vanuit het nu
naar het verleden
bezoek de stormen
die de littekens achterlieten
maar er zelf niet meer zijn

Stormen die zijn geluwd
slechts hun herinnering resteert
in een zee vol herinneringen


Ik herleef in rust
de liefdes
die ooit bloeiden
destijds een belofte waren
liefdes
die voor eeuwig zouden zijn
maar toch stierven

Ook al stierf er wat in mij
keer op keer
mijn hart klopte door
zo ook het leven
het vaart door
het doet niet aan beloftes

Ik heb een rijke zee
vol havens die roepen
die delen willen
uit een leven
vol pieken
en diepe dalen
vol liefde
maar zo ook die hartenleed 

Nog één keer
hun verhaal vertellen willen
het verdriet delen willen
met een verdwaalde geest
die voorbij komt
op die zee

Wie weet
nog één keer leven geven wil
aan iets
wat er niet meer is ……..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts