Als jij niet had bestaan....


Als jij niet had bestaan
had ik een leven lang
in de duisternis gewandeld

Niet geweten
dat het licht bestaat

Als jij niet had bestaan
had ik nooit
in al die sprookjes geloofd

Immers
wat zou een prinses
zoals jij moeten
met een klungel als ik

Zulke dingen
bestonden niet

Bestonden niet
niet voor mij
al dwalend
in de duisternis

Als jij niet had bestaan
had ik nooit geweten
dat echte liefde
werkelijk bestond

Net als in de films
maar dan in het echt

Als jij niet had bestaan
Had ik niet geweten
dat dit alles daadwerkelijk kon 

Slechts kon
omdat jij bestond

Liefde
uit het niets
daar in een flits
recht voor mijn ogen

Liefde was jij
jij
als het antwoord
het antwoord
wat daar stond

Het antwoord
op een vraag
die ik nooit had gesteld

Liefde bestond
omdat jij
daar ooit stond

Het licht bracht
in mijn duisternis

Sprak
tot mijn hart
in zijn eigen taal

Een taal
die ik niet verstond

Niet verstond
totdat jij daar stond……

© Teyfik Cosgun





Reacties

Populaire posts