Nietig....


Als ik omhoog staar in de nacht
Zie ik eindeloosheid daar

Iets wat je alleen ziet in de nacht
Eindeloosheid
Wat overschaduwd wordt overdag

Het is de nacht
Waar eindeloosheid leeft

Eindeloosheid wat mijn ogen streelt
Als ik stil sta
Omhoog kijk
Staar in die nacht

Een afgrond
Waar de sterren leven
Allen te zien
Als onze ster
Voor even verdwenen is

Ons alleen laat
Eindeloosheid toont
Wat komt met de nacht

Een kristallen nacht
Sterren die dansen
Van oost naar west
Zo ver mijn ogen strekken

Een diepte
Ongekend
Dat als ik erbij stil sta
Nietigheid voel

Niet eens een stukje stof
In het geheel

Maar met een geest
Waarin ik voel
Dat dit alles
Voor mij geschapen is

Dat eindeloosheid
Slechts leeft
Omdat ik leven kreeg

Een naam kreeg
Wat mijn ego streelt

Maar eindeloosheid
Herinnert me in de nacht

Met zijn dieptes 
Wat in stilte
Tot me spreekt

Zegt
Dat ik nietig ben

Nietig ben
In die eindeloosheid
Die ik starend aanschouw
In de holst van de nacht……

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts