Moederdag.....



Moeder
Nu ik wat ouder ben
Even stil sta
Weet
Dat het bijna Moederdag is
Denk ik in het bijzonder
Natuurlijk aan jou

Ik besef
Dat ik dat te weinig doe
Besef dat juist nu al te goed

Zittend
Niet ver van jou

Denk ik aan jou
Terwijl ik mijn dochtertje aankijk
Die ik in mijn handen draag
Al kijkend
Besef ik des te meer
Wie jij bent
Wat je deed

Ik aanschouw haar ma
Zoals jij dat ook ooit deed
Zo vol trots keek
Maar dan naar mij

Mijn hart brandt
Als ik naar haar kijk

Een zoete pijn

Mijn hele wereld
Zo klein
Dat ik het dragen kan

Iets wat jij ooit zei

Een gevoel die ik heb
Maar jij vertaalt

Moeder
Ze is zo mooi
Je kleinkind

Dat gevoel wat ik draag
Het is dat
Waarover jij altijd sprak

Sprak tot een geest
Die liefde
In die vorm
Nog lang niet begreep

Ik spreek de woorden
Die ik van jouw hoorde
Zonder dat ik het wist

Liefde
Wat rechtstreeks
Vanuit het hart stroomt
Daar komt geen brein
Aan te pas

Het beseft
Dat het de hele wereld draagt
In zijn eigen handen

Sterft daar
Duizenden keren
In die kleine mooie oogjes

Beseft
Hoe kwetsbaar het leven is

Mijn lieve moeder
Een leeuwin

Ma hoe heb je het gedaan
Ik ben als man
Niet de helft
Wat jij bent als vrouw

Jouw woorden
Die heelde elk verdriet

Je handen wreven
Alle zorgen weg

Een warmte die sprak
Door het glinsteren in je ogen
“Zoon er is altijd een weg”

Je was de rots in de branding
Dat wat nooit faalde
Een garantie in mijn leven

Moeder weet
Ik heb je altijd lief gehad
Maar besef nu pas
Dat wat je deed

Ik zit hier
Niet ver van jou

Draag het geluk in mijn armen
Maar denk aan jou

Hoop dat ik half de man kan zijn
Wat jij was als vrouw

Dat zou alsnog
Meer dan goed genoeg zijn
Voor het geluk
Wat leeft in een kind

Ik dank jou
Grootse vrouw

Via deze weg
Een kleine ode

Aan jou mijn liefste

Fijne Moederdag
Ik zie je straks

Ik hou van jou………..

© Teyfik Cosgun



Reacties

Populaire posts