Zuster liefde....

Ik kreeg het nieuws van ver
Vanuit het oord
Wat ooit thuis was
De plek
Waar mijn wortels
Hun oorsprong kennen
Daar waar mijn familie woont
Zo ook mijn zusje
Ooit had ik er twee

De één een zoete herinnering
Wat leeft
Vanuit een wond
Wat nooit meer heelt
Te jong gegaan

De jongste dochter
Ons kleine zusje
Maar ook jij
Mijn geliefde zusje
Jij die nog leeft
Moet binnenkort gaan
Zegt het nieuws
In het bericht
Wat ver van jou
De aarde ontwricht
Wat meeleeft
Onder mijn voeten

Ik leef al een tijd
Met dit bericht
Dagen vol herinneringen
Vooral van ons twee
Ooit drie zusjes
Maar daarna
Nog maar twee
Veel hebben we gedeeld
Zo ook het verlies
Van ons kleine zusje
Maar met wie
Kan ik straks nog delen
Zoals ik met mijn zusje deed
Ook al is ze ver
Ze leeft in mij mee
In wel en wee
Zusjes die alles delen
Ooit met zijn drieën
Nu nog wij twee

De kinderen
Je man
Het verdriet in hun ogen
Een herkenning in stilte
Ik zoek de woorden
Maar het aanzicht
Smoort mijn keel

Een herhaling van zetten
Het verleden herhaald
Het levende gedeelte
Van mijn gebroken hart
Zegt
Dat het ook moet gaan
Een hart wat overslaat
Slechts bij de gedachte
Geen zusjes meer

In een zee vol tranen
Snelde ik naar haar
We huilden samen
Lachten soms
Om oude verhalen
Of dwaalden af

Voor even leven
In het toen
Een ver verleden
We geen zorgen kenden
Drie zusjes
Drie prinsessen
Vol leven
Ooit drie
Voor even nog twee
Maar daarna
Heb ik geen zusjes meer
Ben ik alleen

Ver
Ver van jullie twee
Wie weet
Kijken jullie
Zelfs van boven mee
Delen jullie daar
Wat wij ooit deelden
Spreken jullie de woorden
Die ik hoor
Als ik voor even
In die herinnering leef

Weer voor even
Bij mijn zusjes ben…

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts