Voor even hard zijn...

Ik ga hard zijn
Voor even
Zonder hart
Kijk ik in de spiegel
Leg het aanzicht vast
Langs een meetlat
Van het ideaal
Van mijn bestaan

Een meetlat
Die het ik hanteert
Als niemand toekijkt
Er geen smoesjes nodig zijn
Voor het aanzicht
Wat daar verschijnt
Als het ik in de spiegel kijkt
In stilte ziet
Dat
Wat het ik
In werkelijkheid is

Een naakte waarheid
Een spiegelbeeld
Een momentum vastgelegd
In een stukje vlees
Een gisteren
Een verleden
Getekend in het gezicht
Van een evenbeeld
Wat staart
Vanuit een spiegel
Een getekend gelaat
Een gezicht
Wat het ik herkent

Een gezicht wat kijkt
Het staart terug
Het rekent af
Maakt voor even
De balans op
Een uitkomst
Van een rekensom
Wat daar
Vanuit een spiegel staart
Een meetlat hanteert
Voor dat wat het zag
Zijn oordeel velt
Een gelaat
Getekend
Het was niet mooi
Dat wat ik zag…….

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts