Leven of geleefd worden....

Mijn lijf rent rond
Van hot naar her
Een geest die volgt
Maar het vege lijf
Amper bijbenen kan

Verjaardagen her en der
Feestdagen niet te vergeten
Zoveel verplichtingen
Het is te veel
Te veel om op te noemen
Rent als een idioot
Denkt zelf te leven
Maar wordt eigenlijk geleefd

Ergens onverwachts
Staat het een keer stil
Ziet het in de spiegel
Het geleefde ik
Zijn haren grijs
De vele rimpels
Getekend in zijn gezicht
Rimpels als bewijs
Van de zorgen
Die verantwoordelijkheid
Met zich meebrengen
Een handtekening
In zijn gelaat
Getekend het leven
Ook al was je het leven zelf
Stiekem vergeten


Het geleefde ik
Dat zegt te leven
Maar ergens onderweg
Zichzelf is vergeten
Als zijn geest
Straks bijgebeend is
Is de vraag
Heeft het ik geleefd
Of is het zelf geleefd
Geleefd door het leven


Een leven lang gerend
Om verwachtingen te vervullen
Verwachtingen van anderen
Om uiteindelijk te roepen
Roepen achteraf
Ik heb geleefd
Of ben geleefd
Eén van de twee
Maar welke
Ze klinken hetzelfde
Maar zijn het niet
De één kent voldoening
De ander niet

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts