Ik verkies een lach.....

Ik kies een lach
Boven het verdriet
Buig niet
Voor dat
Wat om te huilen is
Verkies een lach
Boven het gehuil
Geef niet toe
Aan dat
Wat het verdriet wil

Ik lach
Niet zoals een boer dat doet
Een lach met kiespijn
Maar oprecht
Vanuit het hart
Door de tranen heen

Een lach
Zo echt
Dat het lot wordt getart
Lachend in het aanzicht
Kijkt hij het verdriet aan
Recht in zijn ogen
Verkiest het lachen
Boven het gehuil

Ik buig niet
Niet voor het verdriet
Ik lach
Naar een toekomst
Dat wacht

Een toekomst
Zonder het verdriet
Geen tranen meer
Maar slechts een lach
Dat is wat ik zie
Dat is wat wacht

Een mooie toekomst
Dat wat wacht
Ik zie het
In de ogen
Van het verdriet
Een lot wat zwicht
Zelf buigt
Voor een man
Wat niet buigen wil
Het verdriet aankijkt
Maar niet huilt
Niet buigt

Het stond daar
Rechtte zijn rug
Het verkoos een lach
Lachte zacht
Naar de toekomst
Terwijl het wacht

Daar
In het aanzicht
Van het verdriet
Gewapend
Met slechts een lach
Lachte het zacht
Er waren geen tranen
Slechts een lach….

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts