Hoe kan een schaduw groter zijn....

Hoe kan een schaduw
Groter zijn
Dan de gestalte
Die het ziet

Een schaduw
Die overschaduwd
Het is groter als ik
‘K zie de zon niet meer
Het is die schaduw
Niet langer ik
Die de zon nog ziet

Het is mijn schaduw
Een donkere gestalte
Groter als ik

Het is hij
Die de kleur neemt
Een schaduw
In de zon

Een gestalte
Nam zijn plek
Het was ik als schaduw
Die schaduw nam mijn plek

Ik zie de zon niet meer
Geen kleuren meer
Leef als een schaduw
De schaduw van
De schaduw van een schaduw
Hoe noem je dat

Niet langer de man
De man die het was
Niet eens
De schaduw waard
Van de gestalte
Die het ooit had

Een gestalte wat schuilt
Zijn schaduw
Naar voren schuift
Voor een wereld
Wat toekijkt
Toekijkt vanuit de zon
Zijn schaduw ziet
Die geniet in de zon

Het was mijn tijd niet
Niet het juiste seizoen
Ik verkies de schaduw
Boven de zon
Wie weet
Zien ze de gestalte niet
Wat achter
Die schaduw schuilt
Een schaduw
Van een schaduw
Hij ziet geen zon
Leeft in de schaduw
Daar
Waar het allemaal begon

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts