Een zoektocht naar het ik......

Een zoektocht
Wie ben ik
Wat is mijn rol
In het spel
Op deze bol
Een vraagteken
Wat ronddoolt
Het antwoord zoekt
Maar niks vind

Heb ik de hoofdrol
Een bijrol
Of…..

Is het ik
Slechts
Een figurant
Eén van de velen
Aanwezig
Voor een achtergrond
Om deze op te vullen
Een brul
In het geruis
Wat niemand hoort

Immers
Wie kijkt of luistert
Naar een achtergrond

Het vrat me op
Het niet weten
Wie ben ik
Wat is mijn rol
Vele vragen
Wat leefde in mijn bol
Terwijl ik zwierf
Op een andere bol

Pas toen ik opgaf
Niet langer zocht
Langzaam
De rollen vergat
Het podium
En zijn achtergrond
De gehele scène verliet

Het toneelstuk
Ontsteeg
Pas toen zag ik
Zag ik het ik
Zijn ware ik

Ik was het
De hoofdrolspeler
Zo ook
Zijn tegenstander
De bijrol
Niet één
Maar allen
Maar zo ook
Het ruis
Wat leefde
Op de achtergrond

Ik was de zon zelf
De zon die lachte
Maar ook de maan
De maan die huilde
Ik was die maan
Maar ook hij
Die het aanschouwde
Soms de Poolster
Of een andere ster
Wie weet
Eén die het oog niet ziet


Ik was het geluk
Het verdriet
De hunkering
Maar ook die brul
Wat stierf in de ruis
Ongehoord
Op die achtergrond
Maar werd die brul
Niet gehoord door mij

Ik was soms alles
En soms ook niets
Het momentum bepaalde
Bepaald wat ik was
Wat zijn rol was
Vandaag alles
Morgen niets

© Teyfik Cosgun

Reacties

Populaire posts