De keerzijde van de medaille....

Ik vang de zonnestralen
Maar geef daarmee geboorte
Aan een schaduw die komt
Uit de stralen die ik vang

De keerzijde van de medaille
De prijs van een lach
Een schaduw die wacht

Ik dans in de regen
Met mijn ogen gesloten
Mijn armen gespreid

Vang ik de tranen
Die vallen uit de hemel
Maar biedt bescherming
Dit alles tegelijk

Bescherming
Met mijn gestalte
Aan het leed
Wat leeft aan de grond
Wat zou verdrinken
Als ik er niet stond

Ik ben de zwaluw
Die de zomer inluidt
De zomer die komt
Niet het bedrog
Zoals het gezegde luidt

Maar ik ben ook
Die koude wind
Die vertelt
Dat de winter weldra begint

Ik ben de trots
Die klopt op zijn eigen borst
Als het succes voor even
Zijn kruin ontstijgt

Maar ik ben ook de schaamte
Wat in een lach verschuilt
Tranen van verdriet
Verscholen in een schaterlach
Voor een buitenwacht
Die van het vallen geniet

De ironie is
De één bestaat niet
Als het ander er niet is

Als je lacht weet
Een keerzijde
Van een medaille wacht

Een eeuwige balans....

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts