Daar op memory lane......

Soms als ik dwaal
Op memory lane
Het bewandelde pad
Terug bewandel
Voor even stil sta
Bij jouw bestaan
Een kleur
Verscholen
In een schaduw
Die hier nooit is vergaan

Een geur
Wat me vaak terug brengt
Terug
Daar
Op dat moment
Waar het lot sprak
Mij het noodlot wees
Door haar pad
Af te wenden
Van het pad
Wat het lot me gaf
Een pad zonder jou
Een leven resterend
Met slechts de herinnering

Een uitgestrekte arm
Een hand
Wat zweeft
In de leegte
Het greep
Maar het miste
Het noodlot won
Een nieuw pad begon
Een pad voor jou
Eén zonder mij

Jij die er was
Geen droom
Maar echt
Mijn begeerte
In levende lijf
Reden
Voor het terugkeren
Terugkeren constant
Naar dat verleden
Daar waar zij nog leeft
Leeft in mijn herinneringen
Ergens voor de splitsing
Toen twee paden
Nog één waren

Haar tedere handen gevoeld
Haar nek betast
Betast
Met mijn vochtige lippen
Een huid zo zacht
Het leeft in die stilte
In de herinnering
Die vaak op me wacht
Een geheim
Wat leeft in het vocht
Van mijn lippen
Ook al rusten mijn lippen
Niet langer op die tedere plek
Die zijdezachte nek
Maar haar zoete geur die bleef
Daar op die memory lane

Jij die was
De reden
Voor al die zoete herinneringen
Het pad
Wat ik graag terug bewandel
Ik noem haar naam
In stilte
Op die memory lane
Het pad
Wat ik geregeld bezoek
Om haar weer even te zien
Weer even te ruiken
Om weer even te leven
In het geluk dat ooit was
Toen de zon nog scheen
Het leven mooi was
Jij de glimlach was
Het licht op mijn pad

Het licht wat ooit scheen
Ooit scheen op mijn pad
Het licht dat verdween
Alleen nog leeft
Op die memory lane
Toen het geluk
Nog heel gewoon was
We samen liepen
Hand in hand
Samen
Op één pad
Er nog geen sprake was
Van een gespleten pad
Jij en ik als één 
Net zoals toen
Zoals op die memory lane

© Teyfik Cosgun




Reacties

Populaire posts