Als een vader niet meer is.....

Wie weet
Ooit
Ver van het heden

Als tijd
Me al lang is vergeten

Het ik
Slechts nog
Een herinnering is

Ik
Niet langer ben

Wie weet
Kruisen dan
Ergens onverwachts

In die verre toekomst
Deze verdwaalde woorden

Kruisen ze
Het pad
Van mijn kinderen

Zij die ik lief had

Zij die leven

Mijn lust en leven
In het leven
Dat van mij was

Het mooiste geschenk
Wat ik in vertrouwen
Gekregen had

Dat wat ik koesterde
Toen ik zelf
Nog het leven had

Maar dat is voorbij
Woorden uit het stof
Ver na zijn tijd

Slechts nog de woorden
Die onverwachts kruisen

Een vader die schreef
Zijn kinderen
Hadden geen weet

Verdwaalde woorden
Van inmiddels een geest

Eén die nog steeds
Met jullie leeft

Weet
Ik had jullie lief
Eén voor één
Allemaal

Leefde
Voor jullie toekomst

Offerde het leven
Als brandstof
Voor dat
Wat ik zelf niet had

Eén hart verdeelt
Met een botte mes
Deelde het
Evenredig

Voor jullie
Een ieder
Even veel

Een leven geofferd
Voor een betere morgen
Voor zij die ik lief had

Iets
Wat ik zelf nooit had
Toen het ooit zelf
Nog een kind was

Jullie
Mijn geliefde kinderen
Waren mijn lust en leven

Jullie namen
Bij elkaar
Was de uitkomst
Van een rekensom
Wat mijn leven
Zijn betekenis gaf

Ik hou van jullie
Trots als ik was
Op de parels
Die ik in het leven had

Leef dan ook
Nooit met die vraag
Trots was ik
Zal dat altijd zijn

Trots op jullie
Mijn kinderen
Jullie allemaal

Weet mijn kinderen
Het geluk
Laat zich niet meten

Is niet te vinden
Op een trede
Van een bepaalde
Sociale ladder

Noch vindt je het
In vergaarde rijkdommen

Geluk zit niet in dingen
Maar is in ons
Vergeet dat niet

Het geluk in mij
Kreeg armpjes en beentjes
Het leefde
Elke dag
In jullie ogen

Ik was ziek
Als jullie dat waren

Stierf in de tranen
Die jullie lieten
Als het leven
Even verraste
Jullie dromen
Beschadigde

Weet mijn kinderen
Ik stierf niet
Toen ik jullie verliet

Een vader sterft
Duizend doden

Sterft
Keer op keer
Als hij tekort kwam

Als hij faalde
Om het sprookje
Wat leefde
Nog wat langer te doen leven

Ik stierf duizenden keren
Maar stond altijd weer op

Morgen
Was een nieuwe kans
Om een nieuw sprookje
Leven te geven

Misschien morgen
Kan ik dat geven

Voor die glinstering
In jullie ogen

Weer even
Herboren worden

Genoot van het genot
Het geluk dat ik zag

Jullie schaterlachen
Wat mijn ziel balsemde

Laat dat één van de lessen zijn
Eén van lessen des leven

We vallen
Maar staan op
Keer op keer

We sterven niet één keer
Maar worden herboren
Keer op keer

Zoals ik herboren werd
Keer op keer
In die glinstering
Wat leefde in jullie ogen

Een vader die jullie lief had
Trots op jullie was
No matter what

Vergeet dat nooit

Treur dan ook niet
Om mijn gaan
Ik heb jullie gekend
Lief gehad
Leef voor altijd
In jullie herinneringen

Soms
Weer voor even
Zal ik herboren worden

Voor even te zien zijn
In de glinstering
Die jullie zullen zien

Een glinstering
Wat leeft
In de ogen
Van mijn kleinkinderen

Ik hou van jullie
Voor altijd

Ook
Als ik er niet meer ben
Vergeet dat niet……..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts