Is het mijn onwetendheid........

Is mijn onwetendheid in spreken
Een rechtvaardiging
Voor jouw veroordeling?


Is het kind van de rekening
Verantwoordelijk
Voor de gemene deler
Van zijn som?


Is een uitkomst van een verleden
Een reden
Om in het heden labels te geven?


Is mijn verlangen naar een trots
Een prijs die ten koste gaat
Ten koste van jouw identiteit?


Moet mijn zijn
Een rechtvaardiging kennen
Wat rijmt
Met de kaders van jouw zijn?



Is mijn zijn minder als het ik
Het ik
Wat jouw naam draagt?
Het ik wat buiten mij leeft
Als een spiegelbeeld wat spreekt
Maar het evenbeeld wantrouwt
Wat spreekt
Uit een andere geest


Ik ben ik
Zoals jij dat ook bent
Een geest wat staart
Maar het domein niet kent
Het geluid hoort
Maar de taal niet spreekt
Een spiegelbeeld ziet
Maar het verlangen niet herkent
Zijn hand uitreikt
Wie ben ik
Wie ben jij?


© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts