Een wandelaar vroeg de maan.....

Een wandelaar vroeg de maan
Wie ben ik
Waar kom ik vandaan
O hij die de duisternis verlicht
Verlicht het antwoord
Dat wat ik zoek
Al wandelend op mijn pad

De maan sprak
Sprak in stilte
Tot die verdwaalde geest
Hij wees naar de sterren
Voor zijn oorsprong
Gaf hem een spiegel
Voor zijn geest

Je bent wat je denkt
Dat wat je oog ziet
Of het nu
Een gevallen engel is
Of een rijzende aap
Wat jij denkt is waar
Het is jouw wereld
Jouw realiteit
Het heeft de betekenis
Die jij het geeft

Het antwoord wat je zoekt
Al wandelend in de nacht
Dat ben jezelf
Het eigen ik
Wat al wandelend
In de wandelaar leeft

Stop met wandelen
Verdwaalde geest
Wat doolt in de nacht

Een verdwaald verlangen
Wat sprak tot de maan
Het stelde zijn vraag

“Kijk voor even in de spiegel
De spiegel die ik je gaf
En vertel me wat je ziet “

Sprak de maan
Tot de wandelaar
Op zijn pad

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts