De verkeerde tijd en plek......

Het lot
Was het geboren worden
Geboren
In de verkeerde tijd
Op de verkeerde plek
Of de juiste plek
Ik weet het niet
In ieder geval een van de twee
Wie weet
Indien wel
Maar dan wel
Met een verkeerde naam
En een verkeerde tongval
Dat dan weer wel

Wat moet een tulp in de woestijn
Of een rozentuin in een moeras
Ver van hen die het herkent
Het waarderen kan

Verdwaald
Waar niemand het kent
Zijn kleur niet kent
Zijn geur niet herkent

Het moet wel een foutje zijn
Iets van een onoplettendheid
Zij die me stuurden
Immers
Een nulletje te veel
Of een eentje te weinig
Is zo gemaakt

Ik kijk om me heen
Is dit het dan

De mensheid
De kroon op de creatie
Daar waarover men sprak
Voor wie dit alles geschapen was
Dat wat het paradijs was
Ooit zo mooi was
Mens en natuur
Hand in hand was
Er geen industriƫle revolutie was

De mensheid
Waarover men sprak
Houdt vast een winterslaap
Het was er in ieder geval niet
Niet
Toen ik er was

Een paradijs die er niet was
Als het er was
Mij vergeten was
Het lot gaf me een moeras
Een moeras met grijze gebouwen

Een onbeantwoorde hand
Die hangt in de lucht
Een hallo
Die niet begrepen wordt
Woorden spreekt
Die niet verstaan worden
Een staren
Wat niet gesnapt wordt
Waar kijkt hij naar
Starend naar die muur
Het is vast een idioot

Het was niet mijn tijd
Niet mijn plek
De plek
Waar ik terecht kwam
Het is er koud
Zo koud
Dat de mensheid die ik zocht
Vast een winterslaap hield
Het is er niet
Was er niet
Echt niet

Ik heb het gezocht
Maar nooit gevonden
En als ik het vroeg
Er over sprak
Snapte niemand
Waarover ik sprak

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts