De grabbelton.....

Het leven is een grabbelton
Grabbel wat geluk mijn kind
Als je het
Tenminste vindt
In de grabbelton
Wat voor je voeten ligt

Grabbel de grabbel
Ik zag ze rennen
Rennen met het geluk
Geluk
Wat wat gegrabbel had gebracht
Gegrabbel
Uit een grabbelton wat daar lag
Voor onze voeten
Open en bloot


Ik sloot aan in de lange rij
De rij van grabbelaars
De caravaan
Van de wanhopige
Wrijvend in de handen
Terend op een te komen geluk
Het geluk
Wat iets verderop te wachten stond
Geluk
Wat er nog niet was
Maar niet ver was
Net buiten het zicht
In een ronde ton
Een grabbelton
Die op mij te wachten stond

Uiteindelijk was het zo ver
Het moment suprême
Het was daar
Ik grabbelde hier
Grabbelde daar
Maar waar ik ook grabbelde
Het geluk
Was onbereikbaar
Het was er niet
Een lege ton
Echt waar
Ik ving bot
In de grabbelton
De grabbelton van het leven
Die voor mijn ogen
De prijzen uitdeelde

Ik kreeg een zet
Mijn tijd was voorbij
De grabbelronde was verlopen
De volgende ronde
Was aangebroken
Terwijl ik weg strompelde
Ontgoocheld
Hoorde ik nog het gejuich
Van de eerstvolgende
De eerstvolgende grabbelaar 
Die in die lege ton vond
Wat ik niet vinden kon

© Teyfik Cosgun


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts