Ze schreven mijn naam....

Ze schreven een naam
Noemden het een bewijs
Het bewijs van mijn bestaan
Zaken die mij zijn ontgaan
Ik was erbij
Maar het bewustzijn
Dat bestond nog niet
Nog niet voor mij
Ik was erbij
Maar ergens ook niet


Toen het bewustzijn
Me ergens
Onverwachts overkwam
Was de naam er al
Het was geschreven
Ik hoorde het in de wind
Zoals het lot
Het lot dat wachtte
Het lot dat me overkwam
Ook dat
Was ergens opgetekend
Maar ongezien meegegeven
Aan het zwijgen van de wind
De wind
Die toen het bewustzijn kwam
Al lang was verdwenen


Wie heeft het verhaal geschreven
Ons dit prachtige theater
Wat de ogen streelt
Die ons starend
In die stilte heelt
Het uitzicht als troost geeft
Als een veilige plek
Ons een thuishaven gegeven
Maar ons lot heeft verzwegen


Voor ons
Een geschreven naam
Zij
Die het bewustzijn overkomt
De verdwaalde zielen
Lopend op een toneel
Van een gegeven theater
Een theater wat is gegeven
Maar het publiek niet kent
Zijn regisseur niet kent
Hij
Die de rollen gaf
Zo ook mijn naam noemde
Spontaan ergens leven gaf
Met de bijrol die het bedacht


Een die er slechts was
Om een ander leven
Dat ook gegeven was
Ook geschreven was
Kleur te geven
Zijn glans te geven


Een rol
Die snel vergeten wordt
Geen aandacht vraagt
Die het publiek niet meer ziet
Een plek gegeven is
Een plek toebedeeld is
Achter het toneel
Zodat anderen
Kunnen schitteren
In dit prachtige theater
Wat ons gegeven is……


© Teyfik Cosgun



Reacties

Populaire posts