Zag niemand niet....

Zag dan niemand
Zagen ze niet
Er waren kinderen
Kinderen in het verdriet
Ondergesneeuwd
In jullie verdriet

Het wij en zij
Het getouwtrek
Het gesteggel
Ik stond daar
Ongezien
In je brul
Angstig
Slechts een kind
Je zag me niet
Niet
Niet in het eigen
Je eigen verdriet
Jij leefde
Ik niet

Heb ik eelt op mijn ziel
Of ben ik zelf het eelt
Het eelt op jouw ziel
Wat leeft
Leeft als een parasiet
In de stilte leeft
Terend
Op het verdriet
Jouw leed als bron
Zonder dat je het zelf ziet


Het kind wat je niet zag
Niet ziet
Wat leeft
Ergens verscholen
In de schaduw
De schaduw van de nacht
Een kind
Wat lacht


Lacht in je gezicht
Slechts omdat het
Het verdriet niet herkent
De realiteit niet kent

Ik besta
Ik spreek
Roep en zwaai
Schreeuw
“Hallo “
Op zijn minst een hallo



Als het vleesgeworden leed
Wat leeft
Als een herinnering
Van jullie bestaan
Noem mij
Goed of slecht
Noem het
Wij zij
Jullie hunnie
Ik leef
Ik schreeuw
“Hallo“

Hallo

Hallo
Hier ben ik
Goed of niet

Zie en aanschouw
Dit ben ik…..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts