Verdwaald....

Verdwaald in een oneindige labyrint van gedachten;
Op zoek naar mezelf;
Vol met zelfverwijten, oneindig lijkt de lijst van mijn aanklachten;
Op zoek ben ik.....naar mezelf;
Veertig zomers zijn gekomen en teleurgesteld heengegaan;
Nog steeds ben ik verdwaald, op zoek naar mezelf;
Stilletjes kloppend op gesloten deuren, met alleen een schaduw die me heeft bijgestaan;
Zelfs mijn trouwe schaduw is ergens beter af alleen met zichzelf;
In een oord waar niemand zich wil bevinden, verdwaald;
Ergens in een dimensie tussen de schaduw en de ziel;
Waar de schuldvragen van schaamte worden afbetaald;
Het oord waar de naakte waarheid me met een spiegel overviel;
Een oord zonder maskers, waar leugens en bedrog een onbekend gegeven zijn;
Slechts de naakte waarheid heerst er zoals een niets ontziende felle zon;
Een oord waarin je ongewild dwaalt, zonder hulp van een richtlijn;
Waar de naakte waarheid je najaagt met een spiegel, net als een demon;
Op vele deuren heb ik geklopt en vele wegen bewandeld;
Op zoek naar mezelf, of juist ontvluchtend van dat wat ik zoek;
Is dat wat ik zoek niet het spiegelbeeld wat mijn ziel mishandeld?;
Dat wat ik zoek niets anders is dan een vloek?;






© Teyfik Cosgun

Reacties

Populaire posts