Trillende snaren.....



Zoals een snaar
Wat door het strijken
Serenades zingt


Vanuit het trillen
Van een bloedend hart
Al huilend
Spontaan
Begint te zingen


Met zijn trillingen
De troost biedt
Voor de strijkende hand
De tedere handen
Die zijn gevoelige snaren aaien
Daarmee het hart beroeren
Van die huilende snaar

Een snaar
Wat troost biedt
Met zijn klaagzang
Voor luisteraars
Die verscholen toekijken
Ergens aanwezig
In de schaduw van de nacht


De gespannen snaren
Waarmee we in stilte leven
Kunnen slechts zingen
Als het beroerd wordt
Geraakt wordt
Door het verlangen geaaid
Ergens
Onverwachts beginnen te trillen


Angstig begint te trillen
In de duisternis
Maar
Die verstikkende angst verlaat
Zijn moed opraapt
Trots vol hoop
Hardop
Vanuit het hart begint te zingen
Al zingend het lot tart
Door dat zingen
Vanuit zijn hart

Er is maar één hand
Wat mijn hart doet trillen
Wat roert
In een hart vol verlangen
Die met het trillen
Door haar mooie handen
Mij steeds al vertwijfeld
Spontaan
Haar naam doet roepen
Gedragen door het geluid
Haar handen doet zoeken


Zij
Die het alleenrecht heeft
Om de snaren te aaien
Die het vuur doen leven
Leven geven aan mijn hart
Mijn hart wat haar naam
Als geheim verstopt heeft
Maar haar naam verraad
Als het door het trillen
Vol verlangen zingt


Door haar tedere handen
Wordt ik dagelijks geaaid
Als een viool
Wat verliefd is
Wordt ik bespeelt
Tril ik constant
Zing ik voor altijd
Gewillig trillend
In de oneindigheid


Zing ik de serenades
De hartverscheurende
Zoete liederen
Liederen
Die ik schreeuw
Al trillend in de nacht


In al die liederen
Vol verlangen
Vanuit het hart
De schoonste naam noem
De enigste naam die ik ken
Die huist
In het diepste van mijn hart…….


© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts