Ongeliefd.....

Al op zeer jonge leeftijd
Zeg als kind, leerde ik
Dat niet elk kind geliefd was
Dat
Wat ooit een wens was
Ooit met verlangen
verwacht werd
Maar een wens was
Waarvan men later spijt had
Maar het tegen niemand zegt

Je beseft langzaam
Maar te vroeg, nog als kind
Dat het jouw aanzicht is, jouw gezicht
Wat het vleesgeworden leed is
Wat geboren is
Uit andermans verdriet


Verdriet in de vorm van een kind
Een kind
Wat het nog niet begrijpen kan


De een ziet in het kind
De woede en het verdriet
Wat opleeft
Bij het zien van zijn gezicht
De ander vervalt in stilte
Zwijgt, met geopende ogen
Begint het te dromen
Het wereldse ontvlucht
Bij het zien van het aanzicht
Het gezichtje van een kind
Wat het ooit lief had
Een kind wat het niet snapt
Maar het wel voelt
Voelde
Dat het niet langer geliefd was


Dat kind was ik
Ergens tussen wal en schip
Werd ik in eens volwassen
Als een vertwijfelde man
Kroop ik op het droge
Zocht mijn eigen weg
Niet omkijkend
Naar het kind
Dat was verdronken

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts