De serene rust die heerst.....

De serene rust die heerst
In de stille wateren van mijn ziel
Een kalmte zo vredig
Dat zelfs stilte
Een spiegelbeeld heeft
Daar in mijn binnenste
Geregeld is te zien

Haar schone aanzicht
Dat lacht naar mijn zwijgen
In een zee zonder golven
Die ongezien
Maar vredig
Door me heen stroomt

De rust op mijn stille zee
Leeft zonder zorgen
Niet bezig met gisteren
Niet kijkend naar een morgen
Genietend van de rust
De alomvattende stilte
Die schreeuwt in het nu

Na de vele stormen
Wilde waterbanen
Die ooit heersten
Op diezelfde zee
Ze steevast
Stellig beantwoordde
Met het zwijgen
Uitkijkend naar de rust

Het zwijgen van mijn ziel
Die gehuld in stilte
Omgeven door haar vrede
Starend naar haar grijns
Het lachen in haar gezicht
Dat leeft als een spiegelbeeld
In mijn zee zonder golven
Daar voor even
Alles is vergeten
Levend in stilte
Levend in het heden
Volledig in vrede....

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts