Slaap lekker lief......


Jij hebt alles
wat ik verloren heb
Bent eigenlijk alles
wat ik zelf niet meer ben

Dat onbevangene
Dat pure
wat je zelden ziet
Het leeft nog daar
Slechts daar
bij jou

Het streelt mijn oog
Vertederd mijn hart
elke keer weer
als ik je zie

Het zien
van je volste vertrouwen
en je echte lach
maakt het leven zelf
het leven waard

Een lach zo mooi
zoals je ze alleen nog
bij kinderen ziet
Iets wat velen van ons
met de tijd verloren zijn
Zo ook ik verloren ben

Je geeft mij hoop
op een betere morgen

Bent zelf het mooiste
om naar uit te kijken
in die morgens zelf
Iets wat je zelf
eigenlijk niet weet
maar ik
des te meer

Soms
vraag ik me af
hoe je zoiets puurs
behouden kon

Dan vraag ik me af
in welke wereld
je al die tijden
hebt geleefd

Hoe het kon
dat jij behouden kon
wat ik zelf verloren heb
onderweg

Wat ik zelf
niet meer vinden kon
maar wel vind in jou

Maar dan
herinner ik het me weer

Herinner ik me weer
waarom de dingen zijn
zoals ze zijn

Jij bent veel sterker
als ik


Stond altijd recht
als ik zelf gebukt ging
door het leven zelf

Het is jij
die de stuwende kracht was
als ik een dag
lachen kon

Die ook weer daar is
de volgende dag

Die daar is
als ik weer eens val
Als het lachen zelf
weer langzaam vergaat

Ik weer terugval
in mijn eigen zorgen
en die oude gewoontes

Het is jij
die me dan weer opvangt

Die de stukjes bijeen raapt
van dat
wat ik gisteren nog was

Je bent een sterke vrouw
Mijn vrouw
met een mooie hart
Een hart van goud

De trotse moeder
van onze parels
aan kinderen
En heb je
ook in mij
soms een kind erbij

Ergens
ben jij het cement
tussen de voegen
van mijn leven zelf

Is het jij
die mijn wereld
bijeenhoudt

Ben jij het centrum
waar ons gezin
eigenlijk om draait

Het is jij
die ons thuis
thuis maakt

Het is jij
die zo sterk is als beton
maar ook zo zacht is
als de fijnste zijde zelf

Zo zacht
als zijde
als ik je zachtjes streel

Als je voor even rust
na weer een dag
met alleen het geven

Uitgeput liggend
in mijn armen
voor even 
jezelf verliest

Je ligt hier
dicht bij mij
als de liefde zelf

Dichtbij
maar voor even
ben je ver

Met nog altijd
die hemelse lach
die zelfs in je slaap
je gezicht versierd

Met die lach
die mijn hart verlicht
en de wereld zelf
dragelijk maakt
Hoe zwart
die ook zijn kan

Het leven is mooi
als jij er bent

Slaap lekker lief

Ik hou van jou……..

© Teyfik Cosgun

Image : Heavy In Your Arms by *naleme on deviantART on We Heart It


Reacties

Populaire posts