Daar waar hij het antwoord zocht....


Ik overwin
enkele seconden
maar niet de tijd

Ik hoor het lied
maar niet
al zijn tonen

Ik hoor slechts dat
wat ik herken

Herken slechts dat
wat mij gegeven is

Wat gegeven is
met de tijd

Ik ben niets meer
dan een stukje hoop
wat stilletjes vergaat

Niets meer
dan een schaduw
die uiteindelijk
zijn gestalte verliezen zal

Niets meer
dan een schaduw
die langzaam verdwijnt

Iets
wat uiteindelijk
berusten moet
in zijn eigen duisternis

Een schaduw
die zijn schaduw zoeken zal

Die berusten moet
in zijn eigen eindigheid

Die berusten moet
met een vraag

Berusten moet
zonder antwoord

Berusten moet
met de vraag

Daar
waar hij
het antwoord zoekt……

© Teyfik Cosgun

Image : In searching for answers, I find greater questions.“Elysium”Watercolor on paper


Reacties

Populaire posts