Als ik zou zeggen.....


Als ik zou zeggen
dat het je ogen zijn

Die prachtige ogen
waar de eindeloosheid
zelf leeft

Dan doe ik je lach tekort

Je lach
die het lijden
in mijn leven zelf
tot een genot vertaald

Die lach
die me alles doet vergeten

Maar dan heb je die haren nog

Die golven van geluk
die je constant volgen

Net de stralen van de zon
die je gezicht versieren
Jouw gezicht
die mijn ogen altijd zoeken

Ogen
die net als de bloemen
alleen trouw zijn
aan hun eigen zon

Die slechts leven
voor die morgens
zodat ze haar
nog één keer kunnen zien

Zodat ik mijn eigen zon
nog één keer kan zien lopen
langs mijn eigen horizon

Voor even
in die eindeloosheid
van haar ogen kan leven

Weer voor even
mijn ziel kan zalven
met haar prachtige lach

Weer voor even
genieten mag
van al die golvende stralen
die haar overal volgen

Is dat
het lijden zelf niet waard…….

© Teyfik Cosgun

Image : Painting by Dmitry Timoshenko



Reacties

Populaire posts