Ik maak bezwaar.......


Ik ben vanavond voor even
de officier van justitie
in de aanklacht
tegen het leven

Vraag rekenschap
voor al dat
wat in het leven
niet is gegeven

Ik maak bezwaar
tegen al die liefdes
die niet zijn geleefd

Liefdes
die sterven moesten
voordat hun verhaal begon

Maak bezwaar
tegen al die leugenachtige gezichten
De maskers
die mijn pad kruisten

Zij die lachten
in mijn gezicht
Ik maak bezwaar
tegen hun allemaal

Ik maak bezwaar
tegen al die teleurstellingen
die de kinderen
moeten beleven

Kinderen die zien moeten
dat een mama
het niet red
Dat papa
het niet aan kan
Een kind
wat op dromen leven moet
want het leven is hel

Ik maak bezwaar
tegen die oneerlijke wereld
Een wereld waarin kleur
er nog steeds toe doet

Waarin de geloven
elkaar nog steeds bestrijden
en honger nog steeds woedt

Ik maak bezwaar
tegen het verkrachten
van de natuur

Maak bezwaar
tegen de zieke geest
op een zieke planeet

Dat is niet wat ik geven wil
aan een morgen wat wacht

Onze kinderen
die de rekening
betalen moeten

Opdraaien moeten
voor het falen
van het ouderlijk gezag

Zij die de planeet
helen moeten
Zij die de mensheid
redden moeten
van die winterslaap

Ik protesteer
Ik maak bezwaar
tegen dit allemaal……..

© Teyfik Cosgun


Reacties

Populaire posts