Hoe vertel je zoiets......


Dat hij het moeilijk had
zonder haar

Dat is wat hij zei
half verdwaald in zichzelf

Ik twijfelde
of ik het hem vertellen zou

Of ik hem vertellen kon
wat ik heb geleefd
toen ik daar stond

Wat ik in die eenzaamheid
heb beleefd
Wat hem te wachten stond

Hoe hij de zon verruilen zal
voor de stilte
wat leeft in die maan

Hoe hij het licht
niet meer verdragen zal

Hoe hij vluchten zal
van al die bekende gezichten
Ook vluchten zal
van zichzelf

Zichzelf
niet verdragen zal

Hoe hij
spreken zal tegen zichzelf
als niemand dat meer doet

Hoe vrienden
hem mijden zullen
Zoals hij dat bij hun doen zal

Hoe hij zijn toevlucht zoeken zal
in al die verschillende dranken
In de liederen
die over haar zingen

Hoe hij dronken smeken zal
of die liederen stoppen willen
terwijl hij ze meezingen zal

Hoe hij
het vergeten kunnen wensen zal
Maar het niet vergeten kan

Het allemaal
weer herleven zal
keer op keer
Elke avond weer

Hoe het verlangen
een andere betekenis krijgt
Net zoals het leven
dat ook krijgen zal

Hoe iemand van de liefde
naar het eeuwige verlangen
verhuizen kan

Hoe het vele winters duren zal
Er geen zomers meer zijn

Ik twijfelde voor even
maar vertelde het niet

Vertelde niet
wat met de tijd komen zal

Hoe vertel je zoiets
als je een vriend zo ziet

Een vriend
die aan het beginpunt staat
van het pad
wat jij hebt bewandeld………

© Teyfik Cosgun



Reacties

Populaire posts