Geen onrecht leeft voor eeuwig......


Telkens
als al het onrecht
in de wereld samenkomt

Daar gezamenlijk
samenspannen tegen mij

Samen optrekken
om zege te kunnen vieren

Voor even zegevieren willen
op het weinige aan vertrouwen
wat ik nog heb

Telkens
als ze daar
trots samen poseren

Genieten willen
van hun moment
Daar triomfantelijk
naar me kijken

Pas dan lach ik hard
Klap ik uit vreugde 
in mijn handen
terwijl ik hun uitlach

Dat zijn de momenten
De momenten
waarop ik me weer herinner
hoe het leven werkt

Ik me daar weer besef
dat geen enkel onrecht
voor eeuwig leven kan

Dat elke tiran
uiteindelijk sterft

Dat het recht
vroeg of laat
altijd zege viert

Dat de liefde
uiteindelijk altijd wint
over haat

Dat wanhoop
het altijd aflegt tegen hoop

Hoop wat telkens weer
geboren wordt
Hoop
wat geen miskramen kent

Ik me weer herinneren kan
dat hoop zelf
nooit opgeeft

Ze kunnen daar trots poseren
wat ze willen

Daar genieten
van hun moment

Ik kijk ze aan en lach
Weet dat een ieder van ze
uiteindelijk
hun verdiende loon krijgt

Dat het onrecht uiteindelijk
nooit standhouden zal

Nooit……….

© Teyfik Cosgun



Reacties

Populaire posts