Soms als ik een poging waag....

Soms
Als ik voor even
Naïef als ik ben
Een poging wil wagen

Spreken wil
Tot Hij in de hemel
Dan probeer ik te spreken
Spreken in stilte
Vanuit het diepste
Wat leeft in de geest

Spreken
Tot de Almachtige
Ik weeg de woorden
Die ik spreken wil
Eén voor één

Woorden
Waardig
Voor een Almachtige

Wat horen zou
Als het woord vallen zou

Maar ik zoek en zoek
Maar vind de woorden niet

Woorden
Waardig voor Zijn praal

Woorden doen te kort
Onwaardig
Als het spreken zou

Woorden ongepast
Gevallen uit een geest
Niet waardig
Voor de tijd
Die het nemen zou
Als het spreken zou

Het wikt en weegt
Maar zwijgt uiteindelijk

Woorden doen te kort
Als ik ze zoek
Een poging wagen zou
Spreken zou

De woorden zoek
Zoekt zodat het vinden zou
Zodat het waardig zou zijn

Waardig
Voor de Almachtige
Hij die de gevallen woorden
In die stilte horen zou

Ook al zijn het hersenspinsels
Soms verdwaald
Gevallen in de nacht

Beter houdt ik stil
Spreek ik niet

Ongevallen woorden
Zijn nog altijd beter
Dan ongepaste woorden

Woorden die vallen
Uit een onwaardige geest
Wat spreken wilde

Ik geef het zoeken op
Onwaardige woorden
Vele gevonden
Maar waardige woorden
Vond ik niet

Gewikt en gewogen
Maar te licht bevonden

Onwaardig
De woorden die vallen
Als het spreken zou

Een Almacht waardig
Ik dacht het niet…..


© Teyfik Cosgun




Reacties

Populaire posts